Pages

Wednesday 25 May 2011

Memancing ikan pari di sekitar jeti perpat

Salam sejahtera kepada rakan-rakan kaki pancing sekalian. Saya ingin berkongsi sedikit tentang salah seorang rakan saya yang telah berjaya menewaskan seekor ikan pari seberat 60 kilo gram. Akan tetapi ikan ini bukan di naikkan dari atas jeti pantai perpat, ikan ini sebenarnya di naikkan dengan menaiki bot dengan kedudukan tegak dengan jeti pantai perpat. Rakan saya ini akui di sekitar laut yang berhadapan dengan pantai perpat memang selalu dia berjaya menewaskan ikan pari walaupun dengan menggunakan bot.


Menurut daripada pengalaman yang dia ceritakan kepada saya, dia memancing ikan pari berkenaan dengan menggunakan umpan kepala ikan gelama. Memang tujuan dia pergi memancing hanya untuk mencari ikan pari ini yang sememangnya popular kepada para pemancing pentai ataupun bot-bot kecil.

Jadi perkara ini adalah salah satu bukti yang menunjukkan kawasan pantai atau laut yang berhadapan dengan pantai perpat sememangnya kawasan yang di gemari ikan pari ini. Kepada para pemancing yang gemar ataupun sememangnya ingin mencari ikan pari, saya cadangkan anda cubalah memancing di sekitar pantai perpat ini. Tidak kiralah anda hendak memancing dengan menaiki jeti ataupun dengan menggunakan bot.

0 comments:

Post a Comment