Pages

Wednesday 21 December 2011

Penghibur: memancing ikan gelama di jeti pantai perpat


Ikan gelama adalah antara ikan yang sememangnya popular kepada para pemancing sekalian, lebih- lebih lagi kepada pemancing pantai. Walaupun saisnya agak kecil, tetapi ada kalanya ikan gelama ini mampu menghiburkan para pemancing, lebih-lebih lagi jumlah ikan gelama ini agak banyak ketika anda sedang memancing.

Biasanya kalau saya hendak memancing di jeti pantai perpat, saya akan membawa sekurang-kurangnya dua set pancing. Satu set pancing besar dan satu lagi set pancing kecil. Set pancing besar adalah untuk saya memancing ikan pari atau apa jua ikan yang bersais besar dan satu lagi set pancing kecil yg sememangnya saya stanby untuk memancing ikan penghibur ini sementara menunggu ikan besar memakan umpan.


Jadi kepada rakan-rakan saya cadangkan bawalah set pancing kecil jika anda hendak melayan ikan gelama ini. Supaya anda tidak akan keletihan kerana melayan kerenah ikan gelama yang agak banyak ini.


Selamat mencuba dan selamat memancing.


(Gila Internet Sale! Get the amazing iPhone4s today.clik here)

0 comments:

Post a Comment