Pages

Sunday 10 April 2011

Jeti memancing di pantai perpat

Salam sejahtera kepada para pemancing-pemancing sekalian, seperti di dalam gambar di atas saya dan rakan-rakan ada membuat satu projek pembikinan jeti untuk pemancing-pemancing sekalian. Untuk makluman kepada para pemancing sekalian jeti ini kemungkinan akan di rasmikan pada awal bulan 6.2011 harap-harap tak ada apa-apa masalah dan doakan kita orang berjaya amin...Lokasi di pantai perpat laut, 83100 Rengit, Batu Pahat, Johor.

Antara perkara-perkara yang akan dirasmikan pada awal bulan 6.2011 nanti, adalah untuk pemancing-pemancing sudah boleh mula memancing ikan di jeti berkenaan. Di jeti ini juga kami ada membuat pondok langgai untuk mencari udang hidup, anak-anak ikan, sotong dan lain-lain. Kepada anda yang hendak menggunakan umpan segar ataupun kekurangan umpan pihak kami akan menjualkannya untuk dijadikan umpan. Antara umpan-umpan lain yang mungkin pihak kami akan jual ialah umpun-umpun dan ruat.

Atara jenis-jenis ikan yang bermain di kawasan jeti berkenaan ialah ikan pari, ikan sembilang, ikan belukang, ikan gelama, ikan duri, ikan malong, ikan siakap, ikan senangin dan lain-lain. Tetapi ikan yang biasa dinaikkan ketika memancing ialah ikan pari, ikan sembilang, ikan blukang dan ikan gelama, yang lain-lain jenis pula terpulang pada tuah dan skill anda. Bagi ikan siakap dan ikan senangin pula biasanya sesuai di pancing pada waktu siang.

Untuk makluman kepada anda, pihak kami ketandusan modal, jadi pihak kami bermula dengan jeti memancing kos rendah. Dengan perlahan-lahan kami mencari modal untuk menyiapkannya. Dengan harapan supaya anda dapat memberi sokongan kepada pihak kami apabila jeti ini sudah dapat di rasmikan. Terima kasih. Untuk maklumat peta dan bagai mana hendak berhubung melalui talifon tunggu artikel yang akan datang.

Antara rancangan-rancangan pada masa akan datang apabila pihak kami sudah ada pusingan modal:
1-tiang jeti akan di tukarkan kepada tiang kongkrit.
2-Kedai makan atau restron makanan laut yang hasilnya ada di kawasan berkenaan seperti belangkas, siput, udang, remis dan lain-lain, Pasti segar.
3-Rumah rehat dan rawat(R&R), sheiley.
4-Kawasan untuk bergambar, khas untuk pengantin dan pelawat.
5-Pekej memancing dan bercuti 2 hari 1 malam.

0 comments:

Post a Comment